اختر شناسی

در این وبلاگ شما با علم اختر شناسی بیشتر آشنا خواهید شد.

اختر شناسی

در این وبلاگ شما با علم اختر شناسی بیشتر آشنا خواهید شد.

کهکشان راه شیری

کهکشان راه شیری

 

در یک شب صاف دور از نور چراغ خیابانها می توانید پهنه

 

ی شیری رنگ روشنی را ببینید که در سراسر آسمان گسترده

 

شده است.این کمربند راه شیری نام داردکه از میلیاردها ستاره

 

تشکیل شده است.این ستارگان در گروه بسیار بزرگی به نام

 

کهکشان گرد هم آمده اند که شامل خورشید نیز مـی

 

شوند.چیزی که به عنوان راه شیری می بینیم منظره ی نیم رخ

 

صفحه ای واقعا عظیم است.این صفحه ی گرد آنقدر بزرگ

 

است که تقریبا صد هزار سال طول می کشد تا نور آن را

 

بپیماید.

 

کهکشان ماشبیه یک مارپیچ پهن عظیم است.در مرکز برآمدگی

 

بزرگی وجود دارد که ستاره شناسان معتقـد اند شامل یک

 

سیاهـچاله ی عظیم است.طول کهکشان به اندازه ی100000

 

وضخامت آن10000سال نوری است. (هر سال نوری

 

9460800000کیلومتر بر ثانیه می باشد)

نظرات 2 + ارسال نظر
علی عبیری پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387 ساعت 19:36 http://www.Ali-Abiri.blogfa.com

چی ساختی مسیح جون

شیما شنبه 15 تیر 1387 ساعت 17:25 http://lone.blogfa.com

سلام
من هم در زمینه نجوم کار می کنم خوشحال می شم باهات تبادل اطلاعات کنم .من یکی از اعضای فعال هستم و الان دارم در مورد برخورد کهکشان ها مقاله می نویسم.خوشحال می شم در این زمینه کمکم کنی.
به وبلاگم سر بزن ببین چه طوره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد